lauantai 15. helmikuuta 2014

Kuulumisia

Jos välillä kirjoittelis kuulumisia tännekin. Inspiraatio ja aika eivät ole olleet puolellani tämän blogin suhteen. Olen tosiaankin nyt työharjoittelussa ti-la klo 11-18 ja joka päivän jälkeen olen niin poikki, lähinnä henkisesti. Tuo työaika on raainta mahdollista mitä olisin voinut koskaan toivoa. Olen ollut kolmivuorotyössä, mutta tämä on 10 kertaa raaempaa. Mulla menee joka aamu ja joka ilta ihan ohi, enkä kerkeä tekemään edes elämän yksinkertaisia asioita kuten pyykinpesu. Joo, tiedän se on vain itsestään kiinni, miten järjestelee aikansa, mutta en ole kovin hyvä siinä, joten persiilleen menee siis joka päivä.

Tästä päästäänkin sopivasti dieettiini, joka ei ole onnistunut alkuunkaan. Ensimmäisen viikon aikana huomasin, ettei dieetti sovi työttömän kukkarolle alkuunkaan, eikä tähän päivärytmiin. En kerennyt kauppaan, saatika sitten vielä valmistamaan kaikkia pöperöitä valmiiksi seuraavalle päivälle. Joo, olisin kerennyt toki, mutta mun ilta olis mennyt syödessä ja laittaessa ruokaa. Mä haluan mun elämältä muutakin. Vituiks meni siis suomeksi sanottuna. Helvetin kalliiksi myös tuli, yhdelle kauppareissulle upposi jo 80e ja samanlainen reissu olisi pitänyt tehdä heti parinpäivän päästä, ei sovi mun lompakolle todellakaan, kiitos.

Pari päivää pidin paastoa, ja se olikin oikein hyvä vaihtoehto. Sai miettiä hieman omia syömisiään ja suhdettaan ruokaan. Sen lisäksi olen vielä lukenut tässä lähiaikoina Mats-Eric Nilssonin Petos lautasella -kirjaa. Suosittelen erittäin lämpimästi jokaiselle. Ei sitä tule ajatelleeksikaan, mitä kaikkea shaissea me työnnetäänkään kurkustamme alas ja miten kuluttajaa huijataan ja huiputetaan. Se on myösavannut silmiäni ja saanut pohtimaan suhdettani ruokaan. Olen jo muutamana kauppareissuna tiiraillut tuoteselosteita ja valinnut useammin luomutuotteen.

Miten suhteeni ruokaan on siis muuttunut tässä vajaan kuukauden aikana? Olen tajunnut, että kehoni ei tarvitse sokeria (lue:suklaata,pullaa,piparia), eikä sipsejä tai muutakaan epäterveellistä. Haluan syödä puhtaampia ruokia, joissa ei ole niin montaa E-koodia, esim. leivänpäällismakkaran olen vaihtanut noin 80%:sta lihasta 100%:een lihaan. Juustosta pitäisi päästä vielä eroon. Sitä kovaa rasvaa ei kehoni myöskään tule tarvitsemaan.
Yksinkertaisilla valinnoilla päästään jo pitkälle. Jos "dieettini" koostuisikin nyt tavallisesta perusruuasta, joka ei maksa maltaita eikä sitä ruokaa tarvitse olla erikseen joka ilta värkkäämässä, voisi sen noudattaminen olla hitusen helpompaa.

Lähipäivinä olen kuluttanut aikaani töissä piirtelemällä. Harjoitusta, harjoitusta. Haluaisin myös kovasti uudet värikynät. Piirtelen tällä hetkellä lasten värikynillä, haluaisin sellaiset vesiliukoiset värikynät.  No, tässä nyt muutama piirrelmä:



Nyt alkoi minun viikonloppuni, sunnuntai ja maanantai! Hyvää viikonloppua itse kullekin :)

2 kommenttia:

  1. No niin! Tulihan sitä päivitystä! Piirrustukset on tooosi hienoja!! :))
    Upeita! Kun saan tän käden kuntoo niin alkaa mullakin heilumaan taas kynät ;)
    Voi, diettihomma, harmi, mut mut...toivottavast löydät jonkun sulle sopivan vaihtoehdon.Mä etsin sitä vielä :) hehe Laitetaa kaks fiksuu päätä yhtee ja suunnitellaa omat dietit :)

    Toi petos lautasella kirja on paha. En ole itte viel lukenut, mutta Heidi on avannut asiaa...pakko lukea varmaan se...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 piirtäminen on kyllä mukavaa puuhaa!

      Arvaas harmittiko mua kun huomasin kuinka kalliikksi toi dieetti tulee ja kuus viikkoa ois pitäny olla. Mulla ois ollu tili tyhjänä ja laskutkin pitäis maksaa..Toivottavasti todellakin löytyy se oma vaihtoehto, ruoka on niin hyvää mut sitä ei tulis syödä liikaa :D pistetääs joku aivoriihi pystyyn ja keksitään tällasille ruokaa rakastaville ihmisille joku hyvä vaihtoehto. Siitä olen ainakin varma, että tulen katselemaan entistä tarkemmin tuoteselosteita ja valitsen mielelläni luomu-vaihtoehdon.
      Heidin suosituksesta minäkin sen kirjastosta hain ja kannatti :)

      Poista

♥ Jokaikinen kommentti on tervetullut! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...