maanantai 11. marraskuuta 2013

Haaste: Kaikki fakta minusta

Tämähän sopii kuin nenä päähän kun on uusi blogi ja kaikki eivät kuitenkaan minua vielä tunne. Kiitos vaan Ringa Tiinus Bee's Knee's Britain -blogista!

Haasteen tarkoituksena on haastaa uusia blogeja, joissa on alle 300 lukijaa ja antaa blogille näkyvyyttä.
1. Jokaisen haastetun tulee kertoa itsestään 11 faktaa.  

2. Pitää myös vastata haastajan 11 kysymykseen. 
3. Haastetun pitää keksiä 11 uutta kysymystä haastetuille. 
4. Pitää haastaa 11 bloggaajaa, joilla on alle 300 lukijaa. 
5. Haasteessa tulee lukea, kuka sinut on haastanut ja kertoa se haastatuille. 
6. Ei saa haastaa sitä, joka sinut haastoi.

No, tässä tätä nyt tulee oikein tuutin täydeltä!

11 FAKTAA MINUSTA

1. Olen TODELLA eläinrakas. Omistan kaksi kissaa, mutta jos voisin, adoptoisin maailman kaikki kodittomat eläimet. Luontodokumenttien katsominen on minulle tuskaa, vaikka tiedän, että elämän kiertokulku on mikä on, mutta silti tulee tippa linssiin jos joku eläin tappaa toisen. Kerran katsoin 45 minuuttia ja isäni vielä sanoi että nyt Viivi pois telkkarin äärestä (olin jo yli 20v. tuolloin). Sanoin että hehheh. Ois pitänyt kuunnella vaan isän neuvoja silloin. Noin kaksi minuuttia kerkesi kulua, kun itkin jo vuolaasti ja juoksin pois telkkarin äärestä. Aiheena oli joku hevosten laiminlyonti tapaus, ja tässä ohjelmassa näytettiin kuinka ihmiset hakkasivat hevosia, jotka olivat riutuneet luurangoiksi. Sama efekti tapahtui kun satuin katsomaan vahingossa jonkun videon alun, missä joku turkiseläin nyljettiin elävältä. Se video loppui osaltani lyhyeen. Elokuvissakin jos ihminen kuolee, se ei vaikuta minuun mitenkään, vaikka se nyljettäisiin miten elävältä, mutta jos puolustuskyvytön eläin joutuu samaan tilanteeseen, kyyneleet ovat taattu juttu ja pikainen poistuminen telkkarin äärestä.


Toinen kissoistani, Helmi. Otettu eläinsuojeluyhdistykseltä.


2. Muistan aina uneni. Minulla on erittäin vilkas unimaailma. Se kulkee suvussa. Äitini puolelta on periytynyt "kyky" nähdä hyvin todellisia unia ja vielä muistaa ne kaupan päälle. Muistan uniani jopa monen vuoden takaa. Tykkään myös tulkita uniani, koska ne tulevat loppujen lopuksi omasta alitajunnastani ja uskon että niitä on hyvä välillä kuunnella. Useimmiten unet pitäisi kuitenkin vain jättää uniksi eikä ajatella niitä sen tarkemmin.

3. Olen ollut pienenä hyvin suulas tapaus. Juttelin kaikille ja kaikesta. Minulta ei meinannut saada suunvuoroa ja olin myös kokoajan tekemässä pahojani. Olen varmaankin täyttänyt puheliaisuus kiintiöni silloin, koska nyt olen kovin hiljainen ja ujohko tapaus, paitsi sitten jos tutustun ihmiseen paremmin. Pahantekemistä voi vielä välillä harrastaa ;)

Myös muotitietoinen olen ollut pienenä näemmä!
4. Olen tällä hetkellä suklaalakossa. Se loppuu joskus Tammikuussa. Eli joulukin pitäisi kituutella ihan ilman suklaatia. Lupasin Facebookissa, että olen suklaalakossa 50 + niin monta päivää kun tulee tykkäyksiä, ja tulihan niitä sitten muutama, joten no chocolate for me!




Kuva sivulta Free-Extras

5. Olen ananakselle allerginen. Joo, luit oikein. Jos syön/juon jotain mikä sisältää ananasta, on reissu ensiapuun tai sitten hyvät allergialääkkeet. Huulet turpoaa ja kurkusta tukkeutuu hengitysreikä niin etten saa enää henkeä. Nythän se jo vähän naurattaa, mutta ensimmäisen kerran kun sain tämän reaktion ananaksesta ja jouduin ensiapuun, oli se hieman pelottava kokemus.

6. Tykkään autolla ajelusta. Jos voisin, lähtisin vain ajelemaan ympäri Suomea ilman mitään päämäärää. Ajaisin, ajaisin vain.  Hyvä musiikki ja tie joka ei lopu koskaan ♥



Kuva sivulta Wallpaper Million

7. Olen harrastanut yhtä sun toista. Ensimmäisenä harrastuksena oli teatteri ja kerkesin olla yhdessä näytöksessäkin. Se oli muistaakseni Saapasjalkakissa tai joku vastaava ja minä esitin kerjäläislasta. Ratsastus on ollut myös hyvin rakas harrastus ja sitä harrastinkin monta vuotta. Jos voisin, aloittaisin sen silmänräpäyksessä uudestaan. Show-tanssia ja breakdancea on myös tullut harrastettua. Breakdance oli hauskaa ja olin siinä ihan hyväkin tuolloin.

8. En yleensä silitä juurikaan mitään. Ainakaan vaatteita. Silitän ainoastaan tiettyjä pöytäliinoja ja verhoja. Mutta sitten kun alan silittämään, niin olen siinä jonkin sortin perfektionisti, joka ryppy pitää saada suoraksi. Ja mua ärsyttää suunnattomasti jos huomaan että joku ei ole silittänyt verhojaan tai pöytäliinojaan :D

9. Hiusteni väri on ollut jotain muuta kuin omani kuudennesta luokasta lähtien. Silloin hiusteni väri muuttui oranssiksi, sitten tumman liilaksi, kirkkaan punaiseksi, ruskeaksi, mustaksi. Onneksi kuitenkin tulin järkiini, ja joskus 18-20 ikävuoden kohdalla olen alkanut vaalentamaan hiuksiani takaisin omaan sävyyn. Iso hommahan siinä oli, mutta tänne on nyt päästy ja takaisin en enää varmaan palaa, jos ei nyt jotain kolmenkympin kriisiä iske tuossa parin vuoden päästä tai keski-iän kriisiä sitten myöhemmin...

10. Minulla on pienenä todettu laktoosi-intoleranssi ja olen sen ansiosta käyttänyt laktoosittomia tuotteita pienestä lapsesta pitäen. Nyt aikuisiällä, noin vuosi sitten kävin keliakiaan viittaavien oireiden takia verikokeissa sekä vatsan tähystyksessä. Lääkäri lähetti kotiin lapun, jossa kerrottiin, onko jokin vialla vai ei. Siellä luki selvää mustaa valkoisella, ettei minulla olekaan laktoosi-intoleranssia, eikä mitään muutakaan. Vielä tänänkin päivänä ihmettelen, että minne se hävisi!

11. Pelkään korkeita paikkoja. Menneenä kesänä käveltiin kavereiden kanssa jonossa sellaisen puisen tasapainolankun päällä (mitä on lasten leikkipaikoilla), matka oli pitkä. Mulla oli korkokengät jalassa ja olin jonon viimeisenä. Kun pääsin korkeimpaan kohtaan, alkoi jalat tutista ja tasapaino heikkeni ihan täysin. Ei oo näköjään kiinni siitä että mitä korkeemmalla ni sen pelottavampaa :D Tollainenkin kelpaa näköjään pelon aiheeksi.


KYSYMYKSET MINULLE:
  
1. Mitkä ovat heikkoutesi?
Olen liian herkkä joissain asioissa, esim. juuri noissa eläinasioissa. Välillä olen liian pikkutarkka asioista. Olen rauhallinen, mutta minulla on ehkä hitusen lyhyt pinna.

2. Entä vahvuutesi?
Olen luova ja taitava käsistäni, "monialaosaaja" (tietoa ja taitoa löytyy yhdestä sun toisesta asiasta)

3. Mitä tahtoisit osata tai osata tehdä paremmin?
Haluaisin olla mestarileipoja! Haluaisin myös osata organisoida asioita paremmin.

4. Onko jotain jota olisit halunnut tehdä toisin ? Mitä ?
Ei oikeastaan. Valinnat, joita olen elämässäni tehnyt, ovat tuoneet minut juuri tähän pisteeseen ja tilanteeseen ja olen oikein tyytyväinen.

5. Minkä hetken haluaisit kokea uudelleen ?
Haluaisin että ensi-ihastumisen tunne säilyisi aina. On kurjaa miten sitä ei saa säilytettyä. Se tunne kun vatsassa vääntää perhoset rallia kun toinen soittaa tai tulee käymään ♥

6. Mikä on pahin pelkosi?
Sattuipas sopivasti, tämä on ollutkin ajankohtainen aihe nyt. Pahin pelkoni on että minut hylätään tavalla tai toisella (joku kuolee, lähtee muutenvain).

7. Kuinka irroittelet ?
Ystävien kanssa joskus tulee otettua muutamat väkevät juomat ja siinähän sitä jo irrottautuu. Oikein pitkä kävelylenkki omassa rauhassa on myös tietynlaista irroittelua.

8. Minne et matkustaisi mistään hinnasta ?
Johonkin köyhään maahan olisi minusta väärin mennä turistina maasta jossa elämä on luksusta köyhään maahan verrattuna. Myös kulttuurishokki voisi olla liikaa.

9. Mitä tekisit jos kuulisit että sinulla on kolme päivää elinaikaa jäljellä ?
Viettäisin mahdollisimman paljon aikaa ystävieni ja läheisteni kanssa ja kertoisin kuinka tärkeitä he ovat elämässäni olleet ja kuinka kiitollinen olen siitä että olen saanut jakaa elämäni heidän kanssaan. Varmistaisin myös että kissani saavat parhaan mahdollisen kodin.

10. Jos sinun pitäisi jättää ruokavaliostasi pois liha tai hiilarit, kumpi se olisi ?
Hiilarit ihan ehdottomasti. Muutenkin pitäisi taas vähentää tuota hiilareiden mättämistä, ihan hyvin tulisi toimeen vähemmälläkin, vaikkei sitä kannatakaan kokonaan jättää pois.

11. Mitä nimeä et missään tapauksessa antaisi lapsellesi ?
Kenenkään nimiä en halua mollata, mutta Jorma on sen kuuloinen että voisin jättää sen välistä.


KYSYMYKSET HAASTETUILLE: 

1. Minkä kirjan luit viimeksi? 
2. Minkälainen on aamurituaalisi?
3. Miten rentoudut?
4. Mihin maahan haluaisit matkustaa ja miksi?
5. Jos voittaisit lotossa 10 miljoonaa, mitä tekisit?
6. Mitä kieliä osaat? Mitä haluaisit oppia?
7. Paheesi?
8. Mitä olet oppinut viimeisen vuoden aikana?
9. Mikä on ammattisi ja/tai minkä haluaisit sen olevan?
10. Minkä taidon haluaisit opetella?
11. Onko sinulla lemmikkiä ja minkäniminen?/Minkä lemmikin haluaisit ja miten sen nimeäisit?


HAASTETUT BLOGIT: 

Korukoppa
Oma Deco by J
silimukointia
Wish I was Swanky
Neovia House
Kaunis Elämä
Kamarin nurkasa
Kotikolmio
Räpellystä, askartelua, sisustusta...
Lahoa rautaa
Nanti

12 kommenttia:

  1. Jihuu, kiitos haasteesta Pauline!
    Tartun tähän lähiaikoina :) Mukavaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olepa hyvä ja mukavaa viikkoa myös sinulle! :) Postausta odotellessa!

      Poista
  2. Kiitti Pauline mielenkiintoisesta haasteesta. Yritän saada homman hoidettua tässä lähipäivinä :)

    VastaaPoista
  3. Kiitos haasteesta! Oli mielenkiintoisia vastauksia sinulla, löysin paljon samaa kuin itsessäni!
    Pyrin suorittamaan osuuteni piakkoin. (:

    VastaaPoista
  4. Silitysrauta on mun pahin vihollinen.. kuten myös ikkunapesulasta :D

    VastaaPoista
  5. Kiitos haasteesta. Oon tehnyt aiemmin aika lailla samanlaisen haasteen, joka löytyy täältä: http://kotikolmio.blogspot.fi/2013/09/11111111.html
    En nyt tällä kertaa tähän tartu, mutta suuret kiitokset haasteesta ja ihanaa loppuviikkoa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olepa hyvä, kiitos samoin ihanaa loppuviikkoa myös sinulle! <3

      Poista
  6. Kiitoksia haasteesta! Otin sen nyt käsittelyyn, ni varmaan sen pian saan näkyvilleki. :)

    VastaaPoista

♥ Jokaikinen kommentti on tervetullut! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...