keskiviikko 27. marraskuuta 2013

Kesän kaipuu ja muutama muu tarina

Mitäs täällä on oikein tehty, kun ei ole blogiin kirjoiteltu?

Herkuteltu

Eräänä iltana piti tehdä iltapalapiirakkaa kun leivänpäälliskinkuista oli menossa päivämäärä umpeen.

Sisältö:

pohjana pakkasesta suolaisen piirakan pohja (Pirkka)
keittokinkkua (leivälle) noin puoli pakettia
punaista suippopaprikaa
purjoa
kananmunia 4-5, sekaan vielä maitoa jottei ole liian tuhtia
mustapippuria

Aika hatusta vetäisty koko ohje eikä mitään kovin tarkkoja määriä, koska ihan maun mukaan kannattaa tällaisia piiraita tehdä. Uunissa piirakka oli noin puolisen tuntia, 200C:ssa.

 Tänään päivällä sain päähänpiston tehdä pieniä "pizza-kiekkoja"

Eilen olin ystäväni kynttiläkutsuilla ja hän oli tehnyt tällaisia "pizza-kiekkoja" ja ne oli niin hyviä että pitihän niitä tehdä sitten itsekin. Tämäkin on vain suunnilleen-ohje ja voit muutella sitä ihan mielesi mukaan.

pohjana iso lehtitaikinalevy
tomaattipyreetä
kinkkusuikaleita (pussillinen)
juustoraastetta (maun mukaan)
Aura-juustoa
oreganoa

Uunissa 200C:ssa noin 10-15min riippuen ihan uunista. Nam nam että oli hyviä! Ihania iltapaloja.

Laitettu kynsiä

Kyllästyin edelliseen kynsimalliin, sekä värien ja suunnittelun että muodon suhteen. Edellinen kynsitilanne näytti siis tältä:


Koska olen aina pitänyt tuollaisesta kynsien muodosta enkä ole edes koskaan kokeillut mitään muuta, oli aika muuttua ja radikaalisti!




Olen sanonut ihan vähän aika sitten jopa, että en tule koskaan haluamaan tämänmuotoisia kynsiä, mutta mites se sanonta sitten menikään, älä koskaan...


Myös Cesarsin tilaus saapui. Uusia muotteja 50kpl, Essien Naughty Nautical 837-lakka sekä Sinan geelilakka. Tätä geelilakkaa minulla nyt siis löytyy kynsistä.

Nautittu valosta pimeyden keskellä

Jos joku ei vielä tiennyt, en tykkää oikein talvesta. On kylmä ja pimeä ja koko ajan saa olla hurjasti vaatetta päällä. Yritän kuitenkin tehdä talvesta siedettävämmän ja mikä onkaan parempi keino kuin tuoda valoa tähän pimeyteen. Kynttilöillä sekä tällaisilla ihanilla keksinnöillä:


Tässä on mun versio jouluvaloista. Kun en kerran koskaan koristele jouluksi kotia sen kummemmin, saa nämä olla minun jouluvaloni. Piti vielä virkata tuohon ympärille paperinarusta suojus, mutta ei ole aikaa. Kaunis se on ilmankin.

Kaivattu kesän lämpöä

Kun selasin kamerasta lisättäviä kuvia, törmäsin viime kesän otoksiin ja ai että tuli kaipuu kesään! Pyöräilyä hiki päässä, vaeltamista. Lämmintä!

Vellamon katolta, tuskaisella ilmeellä kun justiinsa oli päästy huipulle.

Myöskin Vellamon katolta, ah meri!

Kuntoradalla vaeltamassa, 13km (ja syömässä mustikoita)

Nyt onkin tuon kuntoilun kannalta ollut oikein hurjan kiire lähiaikoina. Kerroinhan siitä liikuntapassista, johon saa nyt salilla kerätä leimoja? Olen kokeillut jo 10 eri lajia ja olen siis kahden tähden Huumalainen! 15 jos saisin täyteen niin siinä olisi tekemistä kerrakseen. Olen nyt käynyt kokeilemassa lajia jos toista ja vielä on monia edessä. Olen vain vahvistanut itselleni tässä sitä tunnetta, että esim. Fitpilates ei ole minun juttuni eikä mikään rauhallinen ommm-tyylinen tunti. Ei vaan ole minua sellaiset. Olen ehkä enemmänkin Bodypump-tyylinen ihminen, hyvää musiikkia ja painojen nostelua.
Tälle viikolle olen varannut vielä Lady's-tunnin, jossa keskitytään reisi-vatsa-pakara alueeseen, sekä Bodybalance ja kuntopiiri. Sitten on kolmetoista lajia täynnä ja enää ei puuttuisi kuin kaksi. Tsemppiä tsemppiä!

Aktiivista talven alkua jokaiselle!

P.S.

Helmi nahkamahoineen lähettää lämpimiä terveisiä blogin lukijoille! Helmi toipui virtsakivistä ja on taas oma itsensä ♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

♥ Jokaikinen kommentti on tervetullut! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...